הנהלת חשבונות ומשכורות

הנהלת חשבונות ומשכורות
 
 

יצא לכם לשאול את עצמכם מדוע העסק שלכם לא מצליח? יכול להיות כי התשובה נמצאת ממש מעבר לפינה, רק תצטרכו להכיר בה. המון בעלי עסקים שוכחים כי לצד החלומות, חובה להתנהל בצורה נכונה במישור הפיננסי. עסקים שלא מתנהלים בצורה נכונה במישור זה, אין להם זכות קיום הלכה למעשה. המון עסקים נסגרים רק בגלל שהבעלים שלהם מתקשים לסגור את החודש. הנהלת חשבונות ומשכורות זה הבסיס להתנהלות נכונה במישור הכלכלי והפיננסי. בא לכם לעשות שינוי מהותי בעסק? יהיה עליכם קודם כל לדעת כי עשיתם שינוי במקום הזה. אנו כאן נסביר לכם מה זה הנהלת חשבונות ואיך תוכלו לייעל את ההוצאה על משכורות. כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שתעשו צעדים גדולים שיכולים לשנות את המציאות כולה. 

מה זה בכלל הנהלת חשבונות?

עם הקמת העסק יהיה עליכם להכיר כל מיני מונחים שעד לאותה נקודת זמן אינכם הכרתם. אחד מהמונחים החשובים ביותר בכל עסק יהיה הנהלת חשבונות, יש כאלה שיגידו הלב הפועם שלו. בלי הנהלת חשבונות אפקטיבית תמצאו את עצמכם משתרכים מאחורי כל המתחרים העסקיים שלכם. אז מה זה הנהלת חשבונות? מנהלת החשבונות בעסק תהיה זו שאחראית על ניהול ההוצאות הכספיות של העסק. בין ידיה של מנהלת החשבונות יעברו כל המסמכים וכל האישורים הנוגעים לפעילות הפיננסית בכל רגע נתון. היא זאת שתדאג לסגור את כל הסיכומים עם הספקים ולוודא כי כל המסמכים נמצאים בעינם.

עד כמה חשובה מנהלת חשבונות?

נדיר מאוד לשמוע על עסקים שאין בהם מנהלת חשבונות שאחראית על המישור הפיננסי. מנהלת חשבונות היא אחת מהדמויות החזקות בעסק, זו שיודעת הרבה מעבר לשאר העובדים. החשיבות של מנהלת החשבונות גבוהה מאוד, בלעדיה יהיה קשה לנהל את העסק. הרי המנהל של העסק יצטרך לדאוג לדברים נוספים מלבד ההוצאות הכספיות שאותן העסק יוציא. מנהלת החשבונות היא זאת שנמצאת עם האצבע על הדופק ויודעת לעקוב אחרי כל מה שקורה. היא תאפשר למנהל להתעסק עם כל מיני עניינים אחרים שהם לא פחות חשובים בשורה התחתונה. אך כמו שאמרנו ללא התנהלות כספית נכונה יהיה קשה להשיג את התוצאה אותה רוצים להשיג.

שליטה בלעדית על משכורות העובדים

כאשר מדברים על הנהלת חשבונות אי אפשר שלא לדבר גם על המשכורות בעסק. העובדים שעובדים בעסק מקבלים בכל חודש משכורת קבועה כתגמול לעבודתם. באופן טבעי, אם העובדים לא יקבלו את המשכורת לא תהיה להם סיבה לעבוד באותה עבודה. במסגרת תחומי האחריות של מנהלת חשבונות ניתן לזקוף את העובדה כי היא אחראית גם לעניין המשכורות. היא מחשבת את שעות העבודה של העובדים ומוודא כי כולם קיבלו את המשכורת שמגיעה להם. ההחלטה לגבי השכר תהיה של מנהל העסק, אך מנהלת החשבונות תדאג להוציא זאת לפועל. כל בעיה או תלונה בנוגע לשכר צריכה לעבור תחת ידיה של מנהלת החשבונות.

מה ההבדל בין מנהלת חשבונות לרואה חשבון?

אחד מהבלבולים הגדולים בא לידיי ביטוי בכך שמשווים בין מנהלי חשבונות לרואי חשבון. במבחן התוצאה אנו למדים כי ישנו הבדל מהותי בין התפקידים הללו ובין התמורה שלהם לעסק. זה שיש לכם רואה חשבון, אין זה אומר שיהיה עליכם לוותר על מנהלת חשבונות. ניתן להגיד את המשפט הזה גם לכיוון ההפוך, אנשי המקצוע הללו אמורים לעבוד במקביל. רואה חשבון מתעסקים לרוב עם הדיווחים לרשויות המס ולגופים הממשלתיים השונים. הנהלת חשבונות בעסק מטרתה לדאוג לכל העניינים הפיננסיים שנוגעים לפנים העסק. הרי ההתעסקות הפיננסית צריכה להיעשות הן במישור הפנימי והן במישור החיצוני, כל אחד מאנשי המקצוע אחראי על תחום שונה.  

מה זה קורס הנהלת חשבונות 1+2?

כאשר מעסיקים מנהלת חשבונות חובה לבדוק כי היא מגיעה עם ההסמכה המתאימה. מדובר על תפקיד רגיש, כזה שמחייב אתכם להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. ברגע שתבחרו את האדם הנכון לביצוע המשימה, לא אמורות להיות ספקות בהקשר הזה. מנהלת חשבונות צריכה להגיע אחרי שהיא סיימה קורס הנהלת חשבונות 1+2. מדובר על קורס הנהלת חשבונות בסיסי במהלכו לומדים את כל הדברים החשובים לתפקיד. אשת מקצוע שלא סיימה את הקורס הזה אינה תצליח להביא אתכם למקום בו תרצו להיות. מנהלת חשבונות יכולה אפילו להעניק ייעוץ פיננסי אם היא תעבור את הקורס הספציפי הזה.

היכן לומדים קורס הנהלת חשבונות 1+2? כיום ישנם מוסדות לימוד רבים שמציעים לאנשים לעבור את הקורס הזה. הקורס יחסית קצר, בסיומו גם מקבלים תעודת הסמכה שתאפשר לכם להיות רגועים. נדגיש כי הקורס הזה הוא תנאי למנהלי חשבונות שירצו לעבור גם את קורס 3 המתקדם. קורס 3 אינו אמור להיות תנאי סף כדי להתעסק בתחום הספציפי הזה. אך מנהלי חשבונות שלא סיימו קורס הנהלת חשבונות 1+2 אינם יהיו מוכשרים לעסוק בתחום הזה. עליכם לבחון זאת היטב לפני שתקבלו אותם למקום העבודה. 

מי חייב לבצע הנהלת חשבונות כפולה?

הנהלת חשבונות כפולה היא הנהלת חשבונות מקיפה ומעמיקה שנדרשת מעסקים גדולים. מדובר על עסקים שמחזור העסקאות השנתי שלהם חוצה את רף המיליונים באופן קבוע. המטרה של הנהלת חשבונות כפולה תהיה להבין מאיפה מגיעים הכספים ולאן בדיוק הם הולכים. על מנת לבצע הנהלת חשבונות כפולה נדרשת הבנה מעמיקה בתחום הספציפי הזה. ישנם קורסים ייעודיים שמטרתם העיקרית תהיה להכשיר מנהלי חשבונות מהסוג הזה. אם אתם נדרשים לבצע הנהלת חשבונות המוגדרת ככפולה יהיה עליכם לבחור את האנשים הנכונים לתפקיד. לא בטוח שמנהלת החשבונות שנמצאת בעסק תדע מה בדיוק לעשות בהקשר הזה. אך כן תוכלו לרשום אותה לקורס ספציפי שיאפשר לה לקבל את כל המידע שחסר לה ונדרש לתפקיד. 

מהם היתרונות בהנהלת חשבונות טובה?

  • כל שאר העובדים יכולים להתעסק בדברים שחשובים באמת. ברגע שהנהלת החשבונות בעסק לא תעמוד בציפיות יהיה צורך לחפש אחר פתרונות קיימים. מבחינתכם תרצו לדעת כי כל אחד מהעובדים עושה בדיוק את מה שאתם מצפים ממנו לעשות. הנהלת חשבונות אפקטיבית תאפשר למנהל של העסק להיות רגוע בהקשר הזה. מתחת לאף נמצאים להם המון אתגרים נוספים שיכולים לקחת אתכם לקצה. רק חסר לעובדים האחרים לדעת כי הניהול הכספי בעסק לוקה בחסר. מהסיבות הללו בדיוק חובה להבין מה זה הנהלת חשבונות ואיך בוחרים את האיש הנכון לתפקיד. אל תעשו בחירה שרק תוביל אתכם לאחור ולא תצעיד אתכם קדימה.
  • בזכות הנהלת חשבונות טובה ניתן יהיה להיות עם האצבע על הדופק. תרצו לדעת מה קורה עם העסק במישור הפיננסי? יהיה קל להוציא דוחות ומסמכים שמראים מה בדיוק קורה. ללא הנהלת חשבונות אפקטיבית תמצאו את עצמכם מנחשים בכל פעם מה יהיה הצעד הבא. עסקים רבים סוגרים את שעריהם רק בגלל שהם לא התנהלו בצורה טובה עם הנהלת החשבונות. מנהלת החשבונות תהיה הדמות שאמורה להציב קווים אדומים בהתאם לצורך. היא רואה את המציאות בצורה הכי אותנטית והכי אמיתית שיש. בזכותה יהיה ניתן לעשות את הבחירות הנכונות שיביאו את העסק למקום הטוב ביותר.
 
 
זקוקים לעזרה או ייעוץ?
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם
תוכן עניינים
למשרד רואה חשבון בבאר שבע
דרוש/ה מנהל/ת חשבונות
דרישות תפקיד
  1. הנהלת חשבונות מסוג 2 לפחות.
  2. יכולת עבודה בתנאי לחץ.
  3. יחסי אנוש טובים ותודעת שירות גבוהה.
  4. יתרון - ניסיון קודם.
  • המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד.
שלחו לי הודעה 🙂