איך לבחור רואה חשבון

 
 

רואה חשבון- מה הוא עושה, למה הוא נועד, למי זה מתאים, איך נבחר ברואה חשבון מקצועי, איך רואה החשבון ישפר לכם את החיים ולמה אתם צריכים אותו בכלל. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על רואה חשבון. 

הקדמה-

רואה חשבון הוא איש מקצוע מוסמך שמתעסק בתחום החשבון הפיננסי. החשבונאות הפיננסית היא תחום שעוסק בניתוח האירועים הפיננסים והנהלת החשבונות של אדם או עסק. הנהלת חשבונות כשמה היא ניהול חשבונות כלכליים על כל רזי המקצוע- תשלום מיסים, הסדרת הוצאות, מעקב אחרי הוצאות והכנסות וייעול פיננסי. רואה החשבון הוא בעל המקצוע שמתעסק בחשבונאות והוא קיים כדי להקל לכם על החיים. בקצרה רואה חשבון הוא איש המקצוע לניהול עולם הפיננסים שלכם בין אם אתם בעלי עסק או אנשים פרטיים.

מה רואה החשבון עושה בעצם?

רואה החשבון הוא איש מקצוע מוסמך שעבר התמחות וקיבל אסמכתא ואישור מהמדינה לעסוק במקצוע. רואי החשבון עוברים במסלול הכשרתם תואר בחשבונאות שלרוב משולב בתואר נוסף פיננסי כגון מנהל עסקים או כלכלה ובסופו הם עוברים להתמחות מקצועית שאחריה הם מקבלים את התואר ״רואה חשבון״. רואי החשבון הם לא היחידים שמוסמכים לטפל בכספים שלכם, קיימים גם מנהלי כספים וחשבים כלכליים אך אלו תפקידים ללא פיקוח או חובה חוקית להחזיק ברישיון כדי לעסוק בהם. רואה החשבון מקפח ומסדיר את החשבונות של אדם, מוסד או עסק על ידי התעסקות בתחומים הנדרשים כמו מימון, חשבונאות, תשלום מיסים, ביקורת חשבונאית, סטטיסטיקה, חישוב הוצאות וייעול חשבונות. תפקידו של רואה החשבון בעולם העסקים הוא בעיקר לאשר, לפקח ולוודא את תקינותם של הדוחות הכספיים. בעולם הפרטי התפקיד מתחלק יותר בין פיקוח לבין ייעוץ ויעול.

אילו סוגים של רואי חשבון קיימים?

במהלך ההתמחות של רואי החשבון ולאחר הלימודים נחלקים רואי החשבון לכמה התמחויות שונות, קצת כמו שרופאים נחלקים למחלקות שונות. התחומים השונים כוללים מיסוי, ייעוץ כלכלי, ביקורת חברות, וביקורת מערכות מידע ממוחשבות. רואה חשבון מתחום המיסוי מתמחה בדיווחים למס הכנסה, בשיטות לחסוך בתשלום מיסים, בניהול הוצאות והכנסות נכונות לצרכי מס ולכל הקשור במסים באופן פרטי או עסקי. רואה חשבון שמתמחה בייעוץ כלכלי מתמקד בעיקר בייעול חשבונות, ניהול הוצאות נכון, פתיחת חסכונות, המלצות לייעול פיננסי לצורך רווח והתנהלות כלכלית חכמה ומחושבת באופן כללי. מבקר החברות מתמחה בביקורת על דוחות כספיים, ווידוא ואישור תקינותם של מסמכים ודוחות, דיווח לגורמים השונים בממשלה על פעילות העסק ווידוא התנהלות תקינה ולגיטימית בכל עסק, רואה חשבון מסוג זה מהווה סוג של רגולטור או חותמת אמינות לפעילות כלכלית תקינה בעסק מסוים. רואה החשבון המתמחה במערכות מידע כלכליות מתמקד בעיקר בעולם החשבונות הממוחשב, ניהול נתונים, הזנת נתונים, ניתוח מידע ואוטומטיזציה של המידע.

למה צריך רואה חשבון?

עסקים גדולים בוודאי זקוקים לרואה חשבון, פיקוח על הכנסות והוצאות, ייעול חשבונות, הוצאת משכורות, תשלום מיסים והוצאת דוחות עסק הם עניינים לא פשוטים שדורשים ידע מקצועי וניסיון. זוהי הסיבה שעסקים רבים נעזרים ברואי חשבון ומנהלי חשבונות לצורך ניהול העסק. בנוסף רואי החשבון בקיעים בדקויות מסוימות בחוק שעוזרות לבעלי העסקים לחסוך כסף בתשלום מסים או באופן כללי בייעול הוצאות העסק. רואה החשבון הוא תפקיד מהותי ומרכזי שיכול לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה, בנוסף תפקידו הוא להישאר ערני על החשבונות שלכם ולהציע הצעות לייעול הכספים. בעולם העסקים רואה חשבון הוא בגדר חובה בשל המסמכים והדוחות הרבים שנדרשים מבעלי עסקים, וככל שעסק מתפתח וגדל כך מסתבכים הדוחות הכספיים שלו- יותר גורמים לשלם להם, תשלום מסים גדולים יותר, מחזורים שנתיים מסורבלים יותר ובאופן כללי יש יותר על מה לדווח. לכן ברוב העסקים הגדולים קיים צוות שלם של רואי חשבון, חשבים ויועצים כלכליים.

אם אני אדם פרטי האם אני עדיין צריך רואה חשבון?

בעולם העסקים הדחיפות של רואה החשבון היא ברורה, אבל גם בעולם הפרטי רואה החשבון הוא נכס בלתי מעורער. רואה חשבון יכול לשנות בצורה דרסטית את המצב הפיננסי שלך, במיוחד כשזה. נוגע לתשלום על נכסים או ניהול חשבונות חכם יותר. בכל סוף שנה כשאתם מגיעים לדוחות המיסים של מס הכנסה ומתחילים לחשב לפי קבלות, כשאתם מסתבכים עם הוצאת עוסק פטור או כשאתם רוצים לרכוש עוד נכס אבל רוצים לייעל את המס רכישה שם בדיוק נכנס לתמונה רואה החשבון. תפקידו של רואה החשבון בחשבונות הפרטיים הוא לנווט בין הטריקים השונים שיפחיתו בסופו של דבר את החזרי המס בסוף שנה, את אלו שיקלו עליכם בקניית נכסים ועוד. בשביל אדם פרטי רואה החשבון הוא סוג של אוטוריטה שנועדה לכוון אותו בעולם לא ברור. רואי החשבון מבינים הרבה יותר בפיננסים מאשר האדם הפשוט והם מקלים עלינו בהרבה, בעיקר כשמגיע הדיווח של העצמאים למס הכנסה בסוף שנה.

איך מזהים רואה חשבון איכותי?

רואה חשבון איכותי חייב בהכרח להחזיק בתעודה של סיום ההכשרה וברישיון עוסק מהמדינה. בשונה ממקצועות שונים כמו מנהלי חשבונות וחשבים כלכליים הרישיון לעיסוק במקצוע ראיית החשבון הוא קריטי לבחירת איש מקצוע איכותי, אלו שפועלים בלי רישיון כנראה לא עברו את ההכשרה המתאימה שנדרשת לרישיון. חוץ מהרישיון דרך טובה לזהות רואה חשבון איכותי היא לבחור במשרד פיננסי אמין, לחפש אחר רואה חשבון אקטיבי ויוזם לשיפורים, לשאול על תיקים אחרים ועל ניסיון קודם, למצוא רואה חשבון שאתם מרגישים איתו בנוח וכמובן לחפש אחר רואה חשבון מומלץ, אין חכם כבעל ניסיון והלקוחות הקודמים ידעו להעיד על איכותו של רואה החשבון.

איפה ניתן למצוא רואה חשבון?

כדי לחפש רואה חשבון שינהל את החשבונות הפיננסים שלכם כדאי קודם כל לחפש המלצות מאנשים קרובים ובמצב כלכלי דומה לשלכם. אם אתם לא מוצאים כיוון נסו לחפש ברשת פירמות מומלצות או משרדים של רואי חשבון. רוב רואי החשבון יהיו מאוגדים בפירמה, משרד או עצמאים שרשומים תחת הלשכה לרואי חשבון. בתוך עולם רואי החשבון קיימות התמחויות שונות למגזר הפרטי ולמגזר העסקי, התמחות בייעוץ על דוחות מס ומתמחים לענייני רכישת נכסים. שימו לב שאתם בוחרים את רואה החשבון שהכי מתאים לצרכים שלכם וכך תשיגו את הטיפול הכי טוב בתיק הפיננסי שלכם.

לסיכום-

רואה חשבון הוא מקצוע בעולם הפיננסים והחשבונאות שדורש תואר במקצוע ושנתיים של התמחות. רואי החשבון מתמחים בכל הקשור לעולם החשבונאות, הדוחות הכלכליים, חישובי המס והדיווח לרשויות. קיימים סוגים שונים של רואי חשבון שמתמחים בתחומים שונים בעולם הפיננסים ובנוסף קיימים יועצים כלכליים ומנהלי חשבונות שאינם רואי חשבון, אך לתפקידם לא דרוש רישיון מהמדינה וישנם דברים שרואי חשבון יכולים לאשר ולעשות שהם לא יכולים. לבעלי עסקים החשיבות של רואה החשבון היא אדירה- הוא מנהל את הדוחות הרבים שעסק גורר איתו, מדווח על הדברים שעסק צריך לדווח עליהם לרשויות, מנהל בצורה יעילה מעקב הוצאות והכנסות, מייעל את העסק וכמובן מפקח על החשבונות. גם לאדם פרטי רואה החשבון מקל על החיים ולכן אנחנו ממליצים לכם לחפש אחר רואה חשבון מוסמך.

 
 
זקוקים לעזרה או ייעוץ?
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם
תוכן עניינים
למשרד רואה חשבון בבאר שבע
דרוש/ה מנהל/ת חשבונות
דרישות תפקיד
  1. הנהלת חשבונות מסוג 2 לפחות.
  2. יכולת עבודה בתנאי לחץ.
  3. יחסי אנוש טובים ותודעת שירות גבוהה.
  4. יתרון - ניסיון קודם.
  • המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד.
שלחו לי הודעה 🙂